האם יש ילד מושלם?

[heading style="1"]לפעמים נדמה לנו שהבן של השכנים לעומת הבן שלנו הוא משהו משהו[/heading]

האם אכן הבן של ההם מושלם? המציאות מוכיחה בבירור שאין אדם מושלם. יש ילד עם קושי לימודי, יש ילד עם קושי התנהגותי, יש ילד עם קושי בתכונה מסוימת, כך שאין הורים שמלקקים דבש. בצאתנו מחג הסוכות, איזה מסר אנו יכולים  לקחת? שאנו ארעיים בעולם הזה ומונהלים ע"י בעל הבית.

 עלינו ללמוד להשלים ולשמוח במה שה' נותן, לשמוח באשה, לשמוח בבעל וכן בכל ילד וילדה שה' נותן לנו, בין אם יש בו מעט, או הרבה חסרונות, איך אפשר  לשמוח בחסרונות? א- מומלץ לרשום את המעלות הקיימות בבננו, ב- נשנן לעצמנו שה' החליט שהילד המסוים הזה יולד עם מעלות וחסרונות אלו והכל לטובה , אנו מצווים להשתדל לחנך טוב, אך התוצאות לא בידינו.  סיפר לי חבר שהגיע מצרפת שהוזמן פעם ע"י ראש ישיבה חשוב לסעודת שבת, כולם התפעלו מההצלחות של ילדיו,  הוא סיפר שבזמן הסעודה הם רבו בכזו אכזריות ודקרו זה את זה במזלגות ובחריקת שיניים. הוא החליט בליבו שאין ספק שהם לא נורמליים, הוא עקב אחריהם והופתע שכולם בלי יוצא מן הכלל יצאו ראשי ישיבות ובעלי מידות טובות. סיפור זה ממחיש שתפקיד ההורים הוא להשתדל לא לקלקל ולהוות דוגמא אישית חיובית, כמה שאפשר, מעבר לזה, מה שיצא מכל ילד, זה תלוי במה שה' ירצה שיצא.

עלינו לקבל  את עצמנו כפי שה' ברא אותנו וכן את בן(ת) זוגנו וכן את ילדנו, אסיים בסיפור אישי- לפני חתונתי הלכתי עם אישתי להתברך מפי הרב גרשנוביץ זצ"ל מנתיבות ( שהיה מכונה החפץ חיים של הדור) לאחר שברכנו אמר:" אני רוצה לומר לכם דבר אחד, אם תאמין שזו האישה הכי טובה בעולם בשבילך ואת תאמיני שזה הבעל הכי טוב בעולם בשבילך, תהיו מאושרים כל חייכם".

ואני הקטן אסביר- כי אם ה' רצה שכך יהיה, סימן שזה הכי טוב ואם זה הכי טוב, חייבים להסתדר אפילו שקשה ולא לחשוב:" אוי כנראה שאנו לא מתאימים".

שה' יעזרנו ללכת עם האמונה הזו הנוסכת בנו כוחות להתגבר על הקשיים.

הרב אביאל עמשלם שליט"א
יועץ נישואין וחינוך ילדים "זיו התורה"

כתבות נוספות:

סדנת שיעורים של הרב אבנר קוואס בזיו התורה

תוכניה ערב שבועות תשע"ו

תוכניה למדרשת שבילי שושנים חודש כסלו תשע"ו

ח' טבת תשע"ה- שיעור של הרה"ג אייל עמרמי בזיו התורה

שיעורים המתקיימים בחודש חשוון תשע"ה במדרשת שבילי השושנים

מדרשת שבילי השושנים- תוכניה לחודש אלול תשעד

מדרשת שבילי השושנים- תוכניה חודש תמוז ע"ד

ביחד, בלב אחד!

סגור לתגובות.