ה' אייר תשס"ט – יום שכולו תורה ב"זיו התורה"

לתפארת תורת ישראל

אין שמירה כתורה – אין לומדיה כישראל * כיצד איחדו בזיו התורה את עצמאות ישראל עם תורת ישראל * יום שכולו תורה * לתפארת מדינת ישראל

אוי, יום חופשי שלי, אייך? העצמות כואבות; העיניים טרוטות; העייפות משתלטת והלב מייחל ליום חופשי שיבוא. כך זה אצל עמלי יום, היגעים להרוויח לחמם ביושר, להביא טרף לביתם.
וכאשר הוא בא אותו יום חופשי, מה עושים בו? לקהילת "זיו התורה" אין זו שאלה. להם יש את התכנית שלהם, מזה ארבע שנים. לקרוא ולא להאמין.
יום שכולו תורה (3) (Large)מזה ארבע שנים, ביום העצמאות, עת חוגגים ברחבי הארץ את יום עצמאותה של מדינת ישראל, מוצאים להם ב"זיו התורה" דרך נאה כיצד לבטא את שמחתם – בלימוד התורה. "יום שכולו תורה" נערך בהיכל "זיו התורה" לציבור חשוב ומגוון, כאשר מבוקר עד ערב נמסרו שיעורי תורה, מתוקים מדבש ונופת צופים, בשפה ברורה ובנעימה, על ידי טובי המרצים, בתורה, במוסר ובהשקפה.
מסכת השיעורים המרתקים נפתחה בשיעור היומי הקבוע שנמסר מדי יום ביומו ע"י מגיד השיעור פה מפיק מרגליות הרה"ג הרב שמעון ריזל שליט"א. אכן, אין מתאים יותר מלפתוח יום נכבד שכזה בשיעור המתקיים בקביעות, בבחינת מה שנאמר "תדיר ושאינו תדיר, תדיר קודם"!!
המרצה הדגול הנודע בשערים, הרב עמנואל תהילה שליט"א, ריתק את הציבור בעניינים העומדים ברומו של עולם, ופרש את מסכת עשייתם של התנא הקדוש רבי עקיבא ואשתו רחל, על פי דרכי הסוד.
שיעור גורר שיעור. אחריו נשא דברים הרב יואב אליצור שליט"א, אשר היטיב לבטא את "מותר האדם מן הבהמה", ואת השפעתה הכבירה של התורה הקדושה על כל תהלוכותיו של האדם.
מושב הבוקר ננעל בדבריו הנרגשים של הרב משה פרידמן שליט"א, אודות תפילת רחל שנתקבלה לפני הקב"ה. הדברים היוצאים מהלב ברגש רב, נכנסו ללבבות השומעים, ומושב הבוקר ננעל בהמיית הלב להבטחה הנכספת: "מנעי קולך מבכי ועיניך מדמעה כי יש שכר לפעולתך…"
הפסקת הצהריים הביאה עימה חידוש ורענון. בתחילת מושב הצהריים נשמעה הרצאתו המאלפת של הרב דניאל עשור שליט"א שדיבר על שלמותו של עם ישראל. בדבריו עמד על ניסיונות מצמררים ומזעזעים הנעשים מתוך כוונה לזרוע בעם ישראל ניחוחות של שמד ח"ו, אך אנו נאחז בכוח האמונה השלמה, בה' אחד ובתורת משה המסורה לנו מסיני.
יום שכולו תורה (23) (Large)כי הם חיינו ואורך ימינו. קורת רוח רבה הייתה מנת חלקם של משתתפי יום העיון, כאשר עלה הרב שלמה לווינשטין שליט"א לשאת מדברותיו במתק שפתיו. משך דקות ארוכות ישב הקהל פעור פה, בלי לגרוע עין ואוזן מדבריו הערבים. את יום העיון חתם הגאון רבי יעקב ישראל בייפוס שליט"א (מחבר "ילקוט לקח טוב"). בדבריו הפליא הרב להמחיש לציבור עד כמה מוחשי הוא הקשר בין עם ישראל לקדוש ברוך הוא, קשר בל ינתק. אשרינו מה טוב חלקנו ומה נעים גורלנו ומה יפה ירושתנו. אכן, אין זו מליצה. יפה היא ירושתנו, מאוד מאוד.
בס"ד כל ההרצאות הוקלטו. ניתן לרכוש את ההקלטות בפורמט MP3 ובפורמט רגיל. פרטים במשרדי "זיו התורה" בשעות הערב.

יום שכולו תורה (4) (Large)יום שכולו תורה (5) (Large)יום שכולו תורה (8) (Large) יום שכולו תורה (9) (Large)יום שכולו תורה (11) (Large)יום שכולו תורה (14) (Large) יום שכולו תורה (15) (Large)יום שכולו תורה (19) (Large)יום שכולו תורה (21) (Large)

כתבות נוספות:

סדנת שיעורים של הרב אבנר קוואס בזיו התורה

תוכניה ערב שבועות תשע"ו

תוכניה למדרשת שבילי שושנים חודש כסלו תשע"ו

ח' טבת תשע"ה- שיעור של הרה"ג אייל עמרמי בזיו התורה

שיעורים המתקיימים בחודש חשוון תשע"ה במדרשת שבילי השושנים

מדרשת שבילי השושנים- תוכניה לחודש אלול תשעד

מדרשת שבילי השושנים- תוכניה חודש תמוז ע"ד

ביחד, בלב אחד!

סגור לתגובות.