יום שכולו תורה – בשנה החמישית ברציפות

[heading style="1"]אהבת תורה ב'זיו התורה' אולם מלא מקצה אל קצה, במראה מרהיב עיניים ומשובב נפש אשריכם ישראל[/heading]

בפעם החמישית ברציפות, התקיים ביום העצמאות בבית המדרש של 'זיו התורה' – 'יום שכולו תורה', בהשתתפות נכבדה של רבים ממתפללי בית הכנסת, אורחים, ידידים ושוחרי תורה ודעת. 'ובשנה החמישית – להוסיף לכם תבואתו'.

טובי המרצים שהגיעו לשם כך מכל רחבי הארץ, טוו יחדיו מסכת נפלאה של שיעורי תורה והשקפה, בשפה ברורה ובנעימה, ובהרצאות מאלפות ומחכימות.

כבר בעומדך על מפתן הבניין, אתה חש שיש כאן היום דבר-מה, חגיגי יותר, נעלה יותר. כן, לא טעית, יש כאן 'יום שכולו תורה'. אנשים עמלי-פרנסה, ביניהם כאלו שעובדים שעות רבות יום-יום, הראו יחדיו את הפלא הגדול, כיצד מנצלים את יום החופשה להתעוררות רוחנית. משהו לנשמה. לראות ולהאמין.

תחילת היום, איך לא, בשיעור דף היומי הקבוע הנמסר על ידי הרב שמעון ריזל. זהו כוחו של 'דף היומי'. אין ויתורים. יום ראשון, יום חמישי, שבת קודש, ערב פסח, חנוכה והושענא רבא. כל יום. בלי ויתורים. הוראת-קבע יומית של תורה. הוראת-קבע של זכויות.

את מסכת ההרצאות המיוחדות ליום זה, פתח המרצה הנודע, הרב עמנואל תהילה, בנושא 'החיים אינם קייטנה'… במסרים מאלפים מהעבר ומההוה בירר הרב את השוני הקוטבי שבין עולמנו 'הגשמי' המתנהל ע"פ כללי הטבע שטבע בו הבורא יתברך, אל מול עולם הרוח – עולם התורה. כאשר ישראל עוסקים בתורה, 'הקול קול יעקב', כי אז 'אין הידיים ידי עשיו'. אכן, 'אין שמירה כתורה'.

שיחה מעוררת עניין נשא הרב אלדד סבאג, אשר ריתק את הקהל במשא נדיר בענייני רוח הקודש ונבואה, בהאירו צדדים מעניינים ומרתקים.

מושב הבוקר ננעל בהרצאתו המאלפת של פה מפיק מרגליות הרב מרדכי נויגרשל. דבריו נסובו על אודות גלות ישמעאל, על הברית שבין ישמעאל לעשיו שהחלה כבר בנישואי עשיו למחלת בת ישמעאל וכלה בהסכמים שחתמו הגרמנים עם הסעודים בזמן מלחמת העולם השניה בעניין אספקת נפט וה'פתרון הסופי'.

מושב הצהריים הביא עימו חידוש מעניין. נשא דברים הרב נתן רוזן, בנושא 'עין הרע' באספקלריית חז"ל. הוא ביאר את מאמר חז"ל (המובא גם במדרש רבה של פרשת השבוע שעבר) שרוב האנשים בעולם מתים מעין הרע, בעוד שכמעט אף אחד לא יודע איך עושים עין הרע שיכולה להזיק… מתברר, כי המחשבות אינן סתם דבר המתנדף ברוח, אלא יש להן משמעות ממשית על הנעשה – "תחשוב טוב, יהיה טוב".

שיחתו של הרב יעקב אליצור הותירה את רישומה הכביר על כל המשתתפים. הרצאתו לוותה במצגת מדהימה על אודות פלאי הבריאה. מה רבו מעשיך ה', כולם בחכמה עשית.

את מסכת השיעורים חתם הרב נחמן גרוסמן בענין 'שימו לב אל הנשמה'. ככל שהינך מעריך יותר את העשיה שלך, כך תוכל להגיע גבוה יותר. אתה מחליט עד כמה חשובים יהיו מעשיך. חיזוק רב העניק הרב לעניין החשוב של 'קביעת עיתים לתורה' להקפיד על שיעורי תורה קבועים, להגדיל תורה ולהאדירה.

אמר מי שאמר: הכותרת של היום הזה היא 'זיו התורה'. התורה במלוא יופיה וזיוה. באמת.

כתבות נוספות:

סדנת שיעורים של הרב אבנר קוואס בזיו התורה

תוכניה ערב שבועות תשע"ו

תוכניה למדרשת שבילי שושנים חודש כסלו תשע"ו

ח' טבת תשע"ה- שיעור של הרה"ג אייל עמרמי בזיו התורה

שיעורים המתקיימים בחודש חשוון תשע"ה במדרשת שבילי השושנים

מדרשת שבילי השושנים- תוכניה לחודש אלול תשעד

מדרשת שבילי השושנים- תוכניה חודש תמוז ע"ד

ביחד, בלב אחד!

סגור לתגובות.