בורא עולם בקנין – השלם זה הבנין

התרגשות וקורת רוח ב"זיו התורה" עם השלמת רכישת המבנה כולו * מגדלור לתורה וחסד *
כל השבילים מובילים אל האור
*

כשהחלה המהפכה השקטה והנעימה, עם עלותה של זיו התורה על מפת העיר חיפה, לא שיער אדם כי יום יבוא וכל הבנין הגדול והמרשים שכיום מוכר כזיו התורה ישמש את הקהילה ואת הפעילות.
היה זה לפני כ-13 שנה, ותיקי הקהילה זוכרים זאת, כאשר החלה פעילות מקומית, התארגנות כלשהי, בנסיון להאיר את העיר בשבילי אור, להביא את אור היהדות לבתי ישראל.
בנק שנסגר בשכונת נווה שאנן העניק את האפשרות לרכוש את המבנה ולהפוך אותו למרכז קהילתי מפואר, פעיל ותוסס, עבור מאות חברי קהילת זיו התורה.

יום יום, שעה שעה, פועלים כלל המוסדות, בהרמוניה מופלאה ובמלוא המרץ, ומהווים מגדלור כביר עוצמה לעיר חיפה. הבניין כולו, מספר את סיפורה של שבילי אור ושל קהילת זיו התורה.

ZivHatora-mosdot

מה בבנין?

בית המדרש זיו התורה:
בית המדרש זיו התורה מהווה את 'לב הפעילות' ומשמש את חברי זיו התורה ואת תושבי השכונה, כמרכז קהילתי תורני בעל פעילות ענפה ומגוונת.
כותלי בית המדרש יוכיחו על הרגש היהודי הטמון בהם, על תפילות חמות הנישאות בין כתליו, ועל יהודים עמלי פרנסה המפרישים מזמנם היקר ומטים אוזן ולב לשמוע שיעורי תורה.
ואכן, מנייני תפילה ושיעורי תורה למכביר מתקיימים בבית מדרש זה, ערב ובוקר וצהריים, שבתות וחגים, כמעט ללא הרף מעלות השחר ועד חצות הלילה.

ישיבת רינת אהרון:
עשרות בני נוער מופלאים שזכו ליאור באור התורה ולהיכנס בנועם עול מצוותיה, עושים את צעדיהם הראשוניים לעולם התורה בישיבת רינת אהרון השוכנת אף היא במבנה זה.
הישיבה מהווה חממה רוחנית לבניה, כאשר אנשי הצוות בישיבה הם אנשי חינוך מובהקים, בני תורה, בקיאים במחשבת ישראל ובהבנה עמוקה לנפש האדם.
פנימיית הישיבה
לצד בית המדרש של הישיבה, השוקק חיים שעות רבות ביום, משמשת דירה נוספת בבניין כפנימיית מגורים מלאה לתלמידי הישיבה.
ודירה נוספת, אף היא באותו בניין, מהווה את 'חדר האוכל' של הישיבה. אכן, יש קמח ויש תורה, לרווחתם של לומדי התורה.

מועדון נוער:
מועדון נוער תורני של שבילי אור, שוכן אף הוא בבנין זה. בני נוער מרחבי השכונות, נקבצים ובאים אל המועדון לפעילות ערכית, תורתית והשקפתית לאור היהדות. הצימאון של בני הנוער מזמין את רכזי המועדונים להוסיף עוד הרצאות, ועוד פעילויות וסדנאות.
התוצאות מדברות בעד עצמן…

ומה אומרים על כך ב'זיו התורה'?
א. הכל הוא תוצאה של סיעתא דשמיא.
ב. העשיה הגדולה עדיין לפנינו…

תם ולא נשלם…

כתבות נוספות:

סדנת שיעורים של הרב אבנר קוואס בזיו התורה

תוכניה ערב שבועות תשע"ו

תוכניה למדרשת שבילי שושנים חודש כסלו תשע"ו

ח' טבת תשע"ה- שיעור של הרה"ג אייל עמרמי בזיו התורה

שיעורים המתקיימים בחודש חשוון תשע"ה במדרשת שבילי השושנים

מדרשת שבילי השושנים- תוכניה לחודש אלול תשעד

מדרשת שבילי השושנים- תוכניה חודש תמוז ע"ד

ביחד, בלב אחד!

סגור לתגובות.