במחיצת גדולי התורה

מסע חיזוק של תלמידי ישיבת "רינת אהרן" – לקראת הימים הנוראים
בישיבת "רינת אהרן" לא שוקטים על השמרים. תלמידי הישיבה העמלים על תלמודם בשקידה, יצאו בימי הדמדומים של שנת תשס"ט, למסע חיזוק לקראת הימים הנוראים וחודש החגים, בהשתתפות ראש הישיבה, המשגיח, ורבני הישיבה.
שעת היציאה נקבעה, לגמרי לא בהפתעה, בשעת צהריים אחרי תפילת מנחה. תלמידי הישיבה מורגלים כבר שעושים הכל כדי להשאיר את סדר הלימוד על כנו.
אויר ירושלמי נעים קידם את פני הבאים עם הגיעם לישיבת מיר הירושלמית, שם התקבלו בברכה על ידי הרב הצדיק בנימין פינקל שליט"א גיסו של המשגיח הרב מרדכי ליבר כהן. הרב פינקל השמיע דברי התעוררות לחודש אלול, ועורר על החשיבות של לימוד בפה המביא חיים, כמובא במדרש.
מכאן המשיכו בני הישיבה אל הרב הגאון יצחק יוסף שליט"א בישיבת "יחוה דעת", שם גם הפתיעו שניים מתלמידי הישיבה בסיימם מסכת, עליה עמלו ושקדו. הרב הגאון שליט"א ציין את המעלה שבעמל התורה לעומת הלימוד השטחי. הוא חיזק ואימץ את כלל התלמידים בדרכם הטובה, והדגיש את נחיצות לימוד ההלכה. לאחר מכן בירך את הבאים ונפרד מהם בלבביות רבה.
התחנה הבאה הייתה בסמטאות הרובע היהודי בירושלים, בעלות הניחוח הקדום. תלמידי הישיבה הגיעו לישיבה של הרה"ג ר' אליהו זילברמן שליט"א, שם שמעו מפי ראש הישיבה דברים נלהבים במעלתם של הבאים לחסות בצל ה' ובצל תורתו.
התרגשות גדולה היתה לקראת קבלת פני מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב שליט"א. בהשגחה פרטית הגיעו תלמידי הישיבה בדיוק כאשר מרן שליט"א שב ממסירת שיעורו היומי. מרן הגרי"ש שליט"א האציל את ברכתו לכל תלמיד, לשנה טובה וברוכה.
ועדיין המסע לא תם. משם המשיכה החבורה לקבל את פניו של הרב הנודע רבי דוד בצרי שליט"א, מגדולי המקובלים. באותה שעה היה הרב עסוק עם תלמידיו, אולם בצעד יוצא דופן נפנה אליהם ואף נעתר לשאת מדבריו בפניהם. מפיו זכו הבחורים לשמוע על ייחודיות הימים של ראשית השנה. הרב ייחד דברים נרגשים על חשיבות תפילת שמונה עשרה עפ"י השו"ע וה"משנה ברורה", והיטיב לתאר כיצד אמורה להיות ההרגשה של אדם המתבודד עם קונו "כמו הכהן הגדול העומד ביום הכיפורים בבית קדשי הקודשים" לפני מלך מלכי המלכים הקב"ה.
סיום מוצלח למסע הארוך היה בשכונת גבעת שאול בירושלים, בבית הורי המשגיח שליט"א שם נישאו דברי סיום נמלצים. היה זה בהחלט מסע ארוך, גדוש, אך מרענן וגדוש כוחות רעננים לשנת הלימודים הנוכחית, שתהיה כולה לטובה ולברכה.

ואם בחידושים עסקינן, אי אפשר שלא לציין בשולי הכתבה את השיפוצים החדשים שנערכו לאחרונה בישיבת "רינת אהרן", כראוי וכיאות להוגי התורה, בבחינת "תורה מפוארה בכלי מפואר". (מצו"ב תמונת הישיבה לאחר השיפוצים).

הרב בנימין צבי פינקל שלליט"א

ישיבת רינת אהרון ישיבת רינת אהרון

כתבות נוספות:

סדנת שיעורים של הרב אבנר קוואס בזיו התורה

תוכניה ערב שבועות תשע"ו

תוכניה למדרשת שבילי שושנים חודש כסלו תשע"ו

ח' טבת תשע"ה- שיעור של הרה"ג אייל עמרמי בזיו התורה

שיעורים המתקיימים בחודש חשוון תשע"ה במדרשת שבילי השושנים

מדרשת שבילי השושנים- תוכניה לחודש אלול תשעד

מדרשת שבילי השושנים- תוכניה חודש תמוז ע"ד

ביחד, בלב אחד!

סגור לתגובות.