דינר רב תהודה והשראה נערך בירושלים

 

[heading style="1"]דינר רב תהודה והשראה נערך בירושלים לטובת מוסדות שבילי אור[/heading]

 מאות תומכי, ידידי ואוהדי מוסדות שבילי אור, התכנסו בצוותא, יחד עם רבים מיקירי ירושלים, בדינר ספוג רגש וגדוש השראה, לטובת המוסדות.

כבר משעות אחר הצהריים המאוחרות ניכרה תנועה ערה בדרכים המובילות לאולם 'פבליון' בתלפיות. מגוון רחב של אנשים, 'יחד שבטי ישראל' הועידו פניהם ל'דינר', להיות שותפים לדבר מצוה, ולהיות חלק מההצלחה.

.את האירוע פתח והנחה ברוב כשרון, הרב יהושע פינק שליט"א, אשר עד מהרה נסחף בתחושת שליחות, וניכר היה עליו כי גם לבקיא ומנוסה כמוהו יש עדיין ממה להתרגש. במילים מליציות, בחרוזים ובדברי תבונה, פרש את רשת המוסדות לפני המשתתפים, בהדגישו את הזכות הכבירה להאיר את חיפה בשבילי אור המאירים באור יקרות.

[heading style="1"]אורחי הכבוד המעמד ההוד[/heading]

הפתעה רוחנית מרגשת הייתה למשתתפים עם בואו של הרב הצדיק המשפיע רבי צבי מאיר זילברברג שליט"א, אשר האציל מדבריו הנלהבים על המוסדות ועל קהל הנאספים לכבוד שמים. הס הושלך בקהל עת נכנס אל האולם הרב הצדיק, פאר מקדושים, רבי אהרן מרדכי רוקח שליט"א, בן כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א. הופעתו במעמד, הוסיפה מימד חסידי ורוחני, והיוותה מקור השראה וחיזוק למעמד.

נציגים ממגוון המוסדות, נשאו דברים ברגש רב, ודבריהם עוררו רגש רב בקהל. התרגשות כבירה נראתה בקהל כשנקרא נציג תלמידי הישיבה אל דוכן הנואמים, כדוגמה וסמל לאהבת התורה ללא גבולות. כמו כן עלה ידיד המוסדות, אב לתלמידת גני 'ביחד', אשר ביטא בשפה רהוטה, עממית ומכובדת, את המהפך הגדול שהצליחו אנשי 'שבילי אור' לחולל בקרב משפחות רבות.

[heading style="1"]משא מרכזי נלהב[/heading]

את המשא המרכזי נשא הרב פרץ מאיר שליט"א, העומד בראש המוסדות. בדבריו הספוגים באהבת ישראל לכבוד ה' ותורתו, עמד על החשיבות שבהחזקת המוסדות ועל הזכות והחובה המוטלת על כל יהודי לדאוג לבניו רחומיו של הקב"ה.

לא חלפו דקות מועטות מאז החל הרב במשא המרכזי, ופרץ של דמעות חמות שטפו את פניו. בקול בוכים ובהתרגשות עזה, תיאר הרב בקול רועד את חובת השעה להתגייס למערכה הכבירה להצלת אחינו בני ישראל. 'שואה רוחנית מתחוללת לנגד עינינו, הנוכל לעמוד מנגד?' זעק מקירות לבו. 'כיום', הוסיף, 'ניתן לחולל גדולות ונצורות בכסף קטן יחסית, ומי יודע אם לא נתגעגע לזכויות כאלו שהיו בהישג ידינו'.

[heading style="1"]'עושין סעודה לגומרה של תורה'[/heading]

 במרכז ה'דינר' נערך מעמד מרגש של 'סיומי מסכת'. התפילה הנאמרת בעת ה'סיום' הייתה במעמד זה בעלת משמעות מודגשת ועוצמתית: 'מודים אנחנו לך… ששמת חלקנו מיושבי בית המדרש… אנו עמלים ומקבלים שכר… אנו רצים לחיי העולם הבא…'. מייד אחרי שנאמרה התפילה מפי המסיימים, בקעה שירה סוחפת מפי המשתתפים 'אשריכם תלמידי חכמים שדברי תורה חביבין עליכם', 'סימן טוב ומזל טוב יהא לנו ולכל ישראל'.

במרכז האולם החלו התארגנויות ספונטניות של ריקודים, אשכנזים לצד בני עדות המזרח, חסידים לצד ליטאים, חיפאים לצד ירושלימים, מבוגרים וצעירים יחדיו. הדי השירה שנשמעו למרחוק הביעו יותר מכל את ייחודיותו של עם התורה, ואת הקשר הנצחי שבין אורייתא קודשא-בריך-הוא וישראל.

את הערב הנעים בצליליו המיוחדים, הכנר דניאל אהביאל. פרקי שירה מרגשים ומלהיבים נשמעו מפיהם של יוסף חיים שוואקי ויוני ברגר, וכן קטעי שירה אומנותיים על ידי ילד הפלא יונתן שיינפלד, בליווי תזמורת מוצלחת והפקה מושלמת.

 

כתבות נוספות:

סדנת שיעורים של הרב אבנר קוואס בזיו התורה

תוכניה ערב שבועות תשע"ו

תוכניה למדרשת שבילי שושנים חודש כסלו תשע"ו

ח' טבת תשע"ה- שיעור של הרה"ג אייל עמרמי בזיו התורה

שיעורים המתקיימים בחודש חשוון תשע"ה במדרשת שבילי השושנים

מדרשת שבילי השושנים- תוכניה לחודש אלול תשעד

מדרשת שבילי השושנים- תוכניה חודש תמוז ע"ד

ביחד, בלב אחד!

סגור לתגובות.