הכנסת ספר תורה ל"זיו התורה" | ב' אדר תש"ע

חזון בלתי נפרץ הוא הכנסת ספר תורה ברחובות עיר, מקובל שבני משפחה שביכולתם תורמים ספר תורה לעילוי נשמת יקיריהם. ובכל זאת, יש הכנסת ס"ת ויש הכנסת ס"ת. sefer_tora (12)

הכנסת ספר התורה שהתקיימה בשכונת נווה שאנן לבית הכנסת זיו התורה הייתה יוצאת דופן  מכל הבחינות. הטקס התנהל על פי המסורת הקבועה: סיום כתיבת האותיות, תהלוכה רבתי עם לפידים ותזמורת, מעמד הכנסת ס"ת להיכל ארון הקודש, ריקודים וסעודת מצווה.

אבל המעמד אותו אנו מסקרים היה מעל ומעבר מכדי שנתייחס אליו כאל עוד הכנסת ס"ת שגרתית, חיפה לא ראתה שמחה של מצווה כמו שמחת הכנסת ספר התורה שהתקיימה בשבוע שע בר, כל מי שנכח באירוע לא הפסיק להתפעם ולהתרגש.

שעה ארוכה לפני יציאת התהלוכה, התאספו אלפי אנשים במרכז הקהילתי רמב"ם שם נערכה ככתיבת האותיות, בכתיבת האותיות כובדו רבני חיפה ולאחמ"כ ניתן האות והתהלוכה יצאה לדרכה.

בראש התהלוכה צעדו מאות ילדי חמד שהתאספו מכל תלמודי התורה בעיר, שושביני השמחה לא חסכו בכל אמצעי למען הרבות שמחה ודיצה, ענני עשן צבעוניים היתמרו מעל רכבי התזמורת המפוארים שליוו את התהלוכה, ומערכות הגברה רבות עוצמה הגדילו והפיצו את השמחה לאורך כל הרחוב.

עין לא נותרה יבשה מגודל ההתרגשות והשמחה, כשעל קהל החוגגים מנצח הרב פרץ מאיר שליט"א נשיא מוסדות שבילי אור בחיפה.

לחוויה הרוחנית הזו זכו לא רק הנמנים על קהילת "זיו התורה", אלא אף אלפים רבים מהתושבים המקומיים, צעירים ומבוגרים כאחד, אף מי שעל חזותו ניכר שרחוק הוא מקיום תורה ומצוות לא יכול היה להימנע מלהיסחף אל מעגלי הרוקדים.

עם הגיע התהלוכה לבית המדרש זיו התורה יצאו לקראתם ספרי התורה הקיימים, להקביל את פני הספר החדש כנהוג, ובשירה אדירה שהתרגשות ושמחה משמשים בה בערבוביה  הוכנסו הספרים להיכל

בבית המדרש נאמרו הפסוקים הנהוגים ובשירה אדירה הוכנס ס"ת להיכל. לאחמ"כ נעמדו המשתתפים לתפילת ערבית, ואחריה התיישבו לסעודת מצווה כיד המלך, הסעודה החגיגית נמשכה אל תוך הלילה תוך כדי נאומים מרתקים, ובסיומם קם הקהל לריקודים שסחפו את הנוכחים שוב למחוזות נעלים ופסגות רוחניות.

sefer_tora (1) sefer_tora (2) sefer_tora (3) sefer_tora (4) sefer_tora (5) sefer_tora (6) sefer_tora (7) sefer_tora (8) sefer_tora (9) sefer_tora (10) sefer_tora (11) sefer_tora (12) sefer_tora (13) sefer_tora (14) sefer_tora (15) sefer_tora (16) sefer_tora (17) sefer_tora (18) sefer_tora (19) sefer_tora (20) sefer_tora (21) sefer_tora (22) sefer_tora (23) sefer_tora (24) sefer_tora (25) sefer_tora (26) sefer_tora (27) sefer_tora (28) sefer_tora (29) sefer_tora

כתבות נוספות:

סדנת שיעורים של הרב אבנר קוואס בזיו התורה

תוכניה ערב שבועות תשע"ו

תוכניה למדרשת שבילי שושנים חודש כסלו תשע"ו

ח' טבת תשע"ה- שיעור של הרה"ג אייל עמרמי בזיו התורה

שיעורים המתקיימים בחודש חשוון תשע"ה במדרשת שבילי השושנים

מדרשת שבילי השושנים- תוכניה לחודש אלול תשעד

מדרשת שבילי השושנים- תוכניה חודש תמוז ע"ד

ביחד, בלב אחד!

סגור לתגובות.