השמחה בבית היהודי

 

[heading style="1"]חז"ל אמרו "משנכנס אדר מרבין בשמחה" דעה רווחת בעולם, שמי שחייו נעימים שמח, ומי שלא, לא שמח.[/heading]

חשוב לדעת שהשמחה היא לא תוצאה של נעימות חומרית, אלא תוצאה של הרגשת ביטחון שאני הולך בדרך הנכונה לקראת מטרה נכונה. לדוגמא בעיצומו של ויכוח החלטתי לשתוק, יתכן וכלפי חוץ אני אראה "פרייר", אך המטרה הערכית, הרוחנית שגרמה לי לוותר , ממלאת אותי בסיפוק ושמחה.

יש אנשים שזכו לילדים, אך בכלל לא מלקקים דבש איתם. בכ"ז לפעמים אפשר לראות את אותם הורים מלאי שמחה, מה הסוד? היות והם משלימים עם המצב וגם ניגשים ומתמודדים נכון עם ילדיהם, זה עצמו נוטע בהם תחושת סיפוק ושמחה, למרות שבמבט החומרי בכלל לא נעים וקל להם. דוגמא מאלפת לכך – דוד המלך בספר תהילים הוא כותב: "כל משבריך וגליך עלי עברו", חז"ל אומרים שהקב"ה ניגלה אליו ואמר לו: דוד, אתה צריך לעבור את כל סוגי הייסורים עלי אדמות, כדי להרגיש את כל סוגי הקשיים ולחבר ספר שכל אחד יתחבר אליו, העשיר והעני, הבריא והחולה, הגאה והשפל וכו'…

אותו דוד המלך שסבל רוב ימיו כל מיני יסורים, משורר עם כינורו "עבדו את ה' בשמחה", שמחה על מה? על זה שאני יהודי ואני מתמודד נכון עם המצב שבורא עולם קבע בשבילי. יכולים להיות זוג מליונרים וכל היום מתוחים וחסרי סיפוק ויכולים להיות הורים קשי יום לילד עם פיגור ו – מלאי שמחה. על מה? א. הם השלימו עם מה שה' נתן להם. ב – הם שמחים מכל התקדמות קטנה של בנם.

לסיום, כמה טיפים לאפיית עוגה ששמה "שמחה":

א. השלמה – עם מה שה' נתן לי (אשה, ילדים, פרנסה וכו')

ב. להסתכל תמיד על מה שיש – חצי הכוס המלאה.

ג. ברוחניות חשוב לשאוף ליותר, אך בגשמיות רצוי לשמוח במה שיש (כגודל הציפיות כן גודל האכזבות)
וכשם שבחודש אדר עמ"י זכו שכל הגזירות הרעות התהפכו לטובה, כך נזכה בע"ה לביאת משיח צדקנו ו – " ליהודים היתה אורה ושמחה וששון ויקר"

הרב אביאל עמשלם שליט"א
יועץ נישואין וחינוך ילדים "זיו התורה"

 

כתבות נוספות:

סדנת שיעורים של הרב אבנר קוואס בזיו התורה

תוכניה ערב שבועות תשע"ו

תוכניה למדרשת שבילי שושנים חודש כסלו תשע"ו

ח' טבת תשע"ה- שיעור של הרה"ג אייל עמרמי בזיו התורה

שיעורים המתקיימים בחודש חשוון תשע"ה במדרשת שבילי השושנים

מדרשת שבילי השושנים- תוכניה לחודש אלול תשעד

מדרשת שבילי השושנים- תוכניה חודש תמוז ע"ד

ביחד, בלב אחד!

סגור לתגובות.