מסע בעקבות המקורות – טיול לנשים

קבר רחלהחום המכביד המבשר את תחילת סיומם של ימי הקיץ, הביא בכנפיו משב רוח מרענן לנשות הקהילה. הטיול השנתי שאורגן בטוב טעם, היה יום גדוש חוויות, עמוס בניחוח עתיק, ועטוף ברעננות חדשנית. איזור בית-שמש הינו חבל ארץ ייחודי ומרתק מאין כמוהו. מסלולים עוצרי נשימה, לצד אתרים שניחוח העבר שפוך עליהם, נמצאים למכביר באזור זה – שנבחר על ידי מרכז קהילתי "זיו התורה" כיעד מועדף לטיול השנתי.
תחת הכותרת "בעקבות גיבורי התנ"ך", יועד הטיול, בליווי הסברים מאלפים, לשמש כפעילות קיץ משחררת, בשילוב העמקת הידע אודות עברנו המפואר. בפועל ולמעשה, היה זה שילוב של ואהבת לרעך כמוך, תפילה, יחד עם אהבת הארץ…
קבר רחל אמנו – ברוח ימי הנחמה, החל הטיול בתפילה על קבר רחל אמנו. אין דבר יותר טוב מלהתרפק על קברה של אמא, ולהתיר מעומק לב. קול ברמה נשמע, רחל מבכה על בניה, מעוררת רחמי שמים ומבקשת על קץ הגלות ושובם של בנים אהובים לגבולם.
עמק האלה – מסלול רגלי בנוף מדהים. עמק האלה הוא עמק קטן, המקשר בין השפלה להרי יהודה ומכאן חשיבותו לאורך השנים. פרקי תנ"ך רבים, המתארים את דוד המלך ותקופתו, התרחשו באזור זה.
מה רבו מעשיך ד' – תחנת ההמשך: מערת הנטיפים. זוהי תופעת טבע מופלאה, ממוקמת בלב שמורת טבע במורדות המערביים של הרי יהודה, מזרחה לבית שמש. המערה עשירה במגוון רחב של נטיפים וזקיפים ונחשבת לאחת ממערות הנטיפים היפות ביותר. קצת קריר בפנים (גם בעיצומם של ימי הקיץ) אולם הסיור במערה מותיר רושם כביר, וגם הדרך אליה מרתקת ומאתגרת.
הסיור החל במצגת קצרה על אופן היווצרותה של מערת נטיפים. ההשערה היא כי מים שחלחלו לאורך סדקים שנוצרו בסלעי דולומיט, המיסו את הסלעים ויצרו את חלל המערה. קשה לקבוע זאת בוודאות, ויתכן גם שהמערה נוצרה כתוצאה מאירוע חד פעמי כרעידת אדמה וכדו', או שנוצרה כך כבר בששת ימי בראשית. רגע לפני שנכנסים מקבלים הזדמנות אחת ויחידה לגעת בנטיפים ובזקיפים שנשברו והונחו בפינת ליטוף.
סוף מעשה. טיול נשים הוא הזדמנות מצוינת להעמקת הקשר בין נשות הקהילה, קשר שחשיבותו עצומה ובפרט בקהילה הגדלה בקצב מהיר כמו קהילת זיו התורה בלע"ה. הסיפוק שמילא את משתתפות הטיול בסופו של יום, הוכיח כי המאמץ היה כדאי ושווה. בודאי.

כתבות נוספות:

סדנת שיעורים של הרב אבנר קוואס בזיו התורה

תוכניה ערב שבועות תשע"ו

תוכניה למדרשת שבילי שושנים חודש כסלו תשע"ו

ח' טבת תשע"ה- שיעור של הרה"ג אייל עמרמי בזיו התורה

שיעורים המתקיימים בחודש חשוון תשע"ה במדרשת שבילי השושנים

מדרשת שבילי השושנים- תוכניה לחודש אלול תשעד

מדרשת שבילי השושנים- תוכניה חודש תמוז ע"ד

ביחד, בלב אחד!

סגור לתגובות.