פתיחה חגיגית לאבות ובנים לכבוד זמן חורף הבעל"ט

החינוך היה תמיד מסממני ההיכר של היהדות. אבי האומה, אברהם אבינו עליו השלום, נושא חן בעיני ה' "כי ידעתיו… אשר יצווה את בניו ואת ביתו אחריו". כך גם בכל הדורות, דור לדור ישבח, כאשר הדגש העיקרי מושם על חינוך הדור הצעיר, חנוך לנער.
בזיו התורה מיישמים זאת הלכה למעשה, בכל ימות השנה, ובמגוון פעילות. דוגמה מוחשית ועוצמתית ניתן למצוא בפעילות הענפה והמלוכדת של אבות ובנים, אשר החלה עם פתיחת זמן חורף בזיו התורה.

AvotUbanim (2)פתיחה חגיגית לאבות ובנים לכבוד 'זמן חורף' הבעל"ט, התקיימה במוצש"ק פרשת בראשית, ובה השתתפו עשרות אבות ובנים, שבאו לקיים בשמחה את הציווי האהוב של 'ולמדתם אותם את בניכם'. תיכף לאחר ההבדלה ניתן האות, והלימוד החל. היה זה מראה משובב עיניים לראות את עשרות הלומדים רוכנים על ספרי הלימוד, והוגים בתורת ה' תמימה משיבת נפש.

צפצוף קולם הענוג של ילדי החמד נשמע ברמה והתמזג באווירת הסתיו. כאן, באווירה החמימה של תוככי בית המדרש, נראה כאילו השעון עוצר מלכת, שאון עולם וסאונו כמו נאלמים דומיה אל מול לימוד התורה בצוותא, שאיפת השאיפות של עם ישראל מאז עמדו רגלי אבותינו על הר סיני.

בסיום סדר הלימוד (הלימוד עצמו לא מסתיים אף פעם… רק סדר הלימוד הנוכחי בא לקיצו…) נשמעו דברים מרגשים מפי האב ר' דוד אלבעלי, שעודד את הלומדים במילים חמות, והביע את משאלת כולם לחורף בריא ומבורך בגשמי ברכה. לאחר מכן נשמעה הרצאתו של הרב יואב אליצור שליט"א שהפליג בגודל מעלת לימוד התורה, ועל המעלה העצומה כאשר אב זוכה ללמד את בנו תורה.

כאות הוקרה ומחווה לילדי החמד, חולקו פרסים וממתקים ללומדים הצעירים, ונערך מופע להטוטנים מדהים. כמו כן, הודפסו כרטיסים הניתנים לצבירה ומזכים בפרסים חביבים. זאת, בנוסף לאלבומים ומדבקות של ארגון אבות ובנים הארצי.

הפעילות החשובה מתאפשרת הודות לתרומתם וסיועם של חכמי לב הממהרים לזכות במצוה גדולה זו, אשרי חלקם. בראש הפעילות עומד הרב אלרם לוי הדואג במסירות רבה לאבות ובנים מיום היווסדה של קהילת זיו התורה ועד עתה, ישלם ה' פעלו ומשכרתו שלמה מאת ה'.

ומכאן יוצאת קריאה של חיבה לילדי השכונה והוריהם: בואו והצטרפו למעגל הלומדים, בואו והצטרפו ללימוד התורה – כי טוב סחרה מכל סחורה.

אבות ובנים בזיו התורה אבות ובנים אבות ובנים בזיו התורה AvotUbanim (1) AvotUbanim (2) AvotUbanim (3) AvotUbanim (4)

כתבות נוספות:

סדנת שיעורים של הרב אבנר קוואס בזיו התורה

תוכניה ערב שבועות תשע"ו

תוכניה למדרשת שבילי שושנים חודש כסלו תשע"ו

ח' טבת תשע"ה- שיעור של הרה"ג אייל עמרמי בזיו התורה

שיעורים המתקיימים בחודש חשוון תשע"ה במדרשת שבילי השושנים

מדרשת שבילי השושנים- תוכניה לחודש אלול תשעד

מדרשת שבילי השושנים- תוכניה חודש תמוז ע"ד

ביחד, בלב אחד!

סגור לתגובות.