שבת לחברי המועדון – תש"ע

לקראת שבת לכו ונלכה

שבת לחברי המועדון – תש"ע

שבת מרוממת עברה על בחורי המועדון שהתכנסו ובאו לשבת אחדות, באווירה מיוחדת.

השמועה על אודות השבת המתוכננת, פשטה חיש מהר, ורבים הזדרזו להבטיח את מקומם ולהגיע. עשרים וחמישה בחורים מנוה שאנן, שישה נוספים מנהרייה, נקבצו ובאו לכבוד השבת.

'לקראת שבת לכו ונלכה'. מיד בבואם התקבלו הנערים בחיבה ובתקרובת. יפה כוחו של משקה חם, הניתן באווירה חמה, ובקבלת פנים חמה ולבבית, להמיס את מחיצות המבוכה הראשוניות.שבת מועדון (Large)

'לכה דודי'. עם כניסת השבת, הצטרפו הנערים לתפילת 'קבלת שבת' בהיכל ישיבת 'רינת אהרון'. קולות התפילה הסוערים והנרגשים הדהדו למרחוק, עד כי גם עוברי אורח מזדמנים, נעמדו בהשתאות אל מול הנעימה שזלגה מחלונות הישיבה.

'רזא דשבת'. בין קבלת שבת לערבית מסר הרב כנפו שיחה נרגשת לפני הבחורים. הדברים היוצאים מן הלב, נכנסו ללב הבחורים, ועשו עליהם רושם כביר. בדבריו הגדיל לתאר בפני האורחים את הזכות העצומה שנפלה בחלקם, להשתתף בשבת מועדון זו.

'סועדים בו לברך'. לאחר תפילת ערבית הוסב בית המדרש לחדר אוכל, בו נערכה סעודת השבת. במהלך הסעודה הצטרפו בחורים נוספים משכונת נוה שאנן, ואיתם בחורים מ'נחלת הלויים' ומ'רינת אהרן'.

בסעודה השתתפו הרב דודי כהן – רכז המועדון; הרב שלמה ארלנגר – מצוות הישיבה; הרב סטרול, והרב כנפו. הרב כנפו נשא דברים במהלך הסעודה לפני עשרות הסועדים, ושילב בשיחתו שירי ערגה וכיסופין וניגוני שמחה לכבודה של שבת המלכה.

'עונג קרא לשבת'. הסתיימה הסעודה, הורדו הכלים מהשולחנות, והוגשו לבחורים פיצוחים ושתייה. בהשראה מיוחדת במינה, התענגו האורחים על מגדנות השבת, ובד-בבד העשירו את אוצרותיהם מפה מפיק מרגליות הרב סטרול והרב דודי כהן – רכז המועדון. עמוק בתוך הליל, בשעה הקרובה יותר לזריחה מאשר לשקיעה, נפתחו הלבבות, והאורחים מצאו את ההזדמנות ללבן ספקות ולבטים עם הרבנים, ברב-שיח מרגש ומאלף.

שעות ספורות קודם עלות השחר, התפזרו כולם ל'שינה בשבת תענוג', מתוך שירה וריקודים. היטיב לבטא את התחושה אחד הבחורים, שסיפר לרבנים כי זו לו הפעם הראשונה בה הוא זוכה לראות את היופי היהודי הניבט משולחן השבת, והביע את תקוותו האיתנה שבקרוב יזכה אף הוא לנהל שולחן שבת מדי שבת בשבתו.

בבוקר יום השבת הגיעו הנערים להיכל הישיבה, שם התפללו את תפילות השבת בצוותא עם תלמידי הישיבה, ולאחר מכן הסבו לסעודת היום, כשמצטרפים אליהם בחורים נוספים מהשכונה. הרב שלמה ארלנגר נשא דברים חוצבי להבות. עיקר דבריו נסבו על כך שהקב"ה נותן לבניו הזדמנויות שונות, וחלילה מלהחמיץ את ההזדמנות. כאשר אדם זוכה לנצל את ההזדמנות שניתנה לו, הריהו נשכר ואז אשריו וטוב לו.

עם סיום הסעודה יצאו הנערים במחול בלב מתרונן. תוך דקות אחדות תורגמה שמחת השבת לשמחת לימוד התורה, ובית המדרש התמלא בקולות הומים של בחורים ההוגים בתורה, מפז יקרה.

לפני תפילת מנחה מסר הרב שמעון ריזל שיעור בהלכות חנוכה, ולאחר תפילת מנחה הסבו הבחורים לסעודה שלישית. הרב סטרול נשא מדברותיו, בייחדו את נושא השיחה לכך שכאשר אדם מקבל על עצמו קבלה כלשהי, הוא רואה מיד סיעתא דשמיא בבחינת "פתחו לי פתח…". בדבריו שילב הרב סטרול שיר מחורז וסיפור הפורט על מיתרי הלב, מרגש עד דמעות.

לפני תפילת מעריב נערך מעמד קבלת עול מלכות שמים, ולאחר תפילת ערבית, הבדלה וקידוש לבנה, יצאו הבחורים שוב בריקוד סוחף ומרומם.

'קשה עלי פרדתכם'. הגיע שעת סיום, אך ניכר היה על פני הבחורים כי קשה עליהם הפרידה. הבחורים החליפו מספרי טלפונים, והבטיחו לשמור על קשר של חברותות. הייתה זו אחת השבתות היפות ביותר של שבתות הסמינריון, שבת פוריה ומוצלחת, שבוודאי תשמש כמנוף לקראת הפעמים הבאות בהצלחה רבה, לנחת רוח לאבינו שבשמים.

שבת מועדון (Large)

כתבות נוספות:

סדנת שיעורים של הרב אבנר קוואס בזיו התורה

תוכניה ערב שבועות תשע"ו

תוכניה למדרשת שבילי שושנים חודש כסלו תשע"ו

ח' טבת תשע"ה- שיעור של הרה"ג אייל עמרמי בזיו התורה

שיעורים המתקיימים בחודש חשוון תשע"ה במדרשת שבילי השושנים

מדרשת שבילי השושנים- תוכניה לחודש אלול תשעד

מדרשת שבילי השושנים- תוכניה חודש תמוז ע"ד

ביחד, בלב אחד!

סגור לתגובות.