שנה שישית ברציפות -יום שכולו תורה

יש אנשים שאין להם זמן / יכולת / אפשרות, לשבת בבית ה' יום שלם, להגות בה מבוקר עד ליל. הם משתדלים להשתתף בשיעורי תורה, נהנים לשמוע דבר תורה, אבל משך היום כולו טרודים הם בעסקיהם, עושים לפרנסתם ולפרנסת בני ביתם. יגיע כפיך כי תאכל.

ופתאום, מגיע חופש. יום של פנאי. "יום העצמאות". אין עבודה. אין לחץ. הכל רגוע.

מה יותר פשוט מלצאת בבוקר לפארק ולחזור בערב מרוט ותשוש, סחוט ועייף ומותש.

מה יותר פשוט?!

באו יהודים יקרים, יהודים של 'זיו התורה', ואמרו: יש לנו יום אחד פנוי, אנחנו ננצל אותו לתורה, לשיעורי תורה, לחיזוק ולהתרוממות.

עד כאן הסיפור שכותרתו 'זיו התורה', ומכאן לפרטים בהרחבת-מה:

השנה, בפעם השישית ברציפות, התקיים ב'זיו התורה' – 'יום שכולו תורה', ביום העצמאות בו רוב בתי המסחר מושבתים.

מגוון הרצאות ודרשות מאלפות גדשו את היום העמוס, בתוכן ערכי רב.

תחילתו של יום נפתח בהרצאה מאלפת ומרתקת במיוחד, מפי הרב אלדד סבאג, מרבני קהילתנו, ששטח את הנושא 'גורל על-פי התורה' תוך שימת דגש על גורל הגר"א המפורסם.

אחריו נשא דברים בטוב טעם ובמתק לשון, הרב נחום דיאמנט – מומחה רב-מוניטין בכל הקשור לחינוך ילדים והקשר המשפחתי. בדבריו שנשמעו בקשב רב, העלה על נס את האפקט החיובי שב'מקל נועם' המהווה כלי חינוכי מעולה ומועיל.

את המחצית הראשונה של היום חתם המרצה המפורסם, איש ההגות זך-הרעיון אשר ידיו רב לו בקירוב רחוקים וקרובים, הרב מרדכי נויגרשל. משך שעה ארוכה ריתק את הקהל הרחב בשפתו הצחה ובהשקפתו הברורה. בית המדרש היה מלא מפה לפה בציבור תורני צמא לדבר ה'.

את מושב הצהריים פתח הרב החוקר הנודע הרב צבי ענבל, שלקח את הציבור למסע מופלא בראיית ההשגחה העליונה על עם ישראל משך כל הדורות, ובפרט במלחמות השחרור, ההתשה, ובשאר המערכות.

אחריו הנעים במתק לשונו, הרב משה פרידמן מנהל בית יעקב לבנות במגדל העמק. בדבריו היטיב לבטא את גודל הסכנות הרוחניות האורבות ליהודי בכל פינה ברחוב, ואת הדרכים להתמודד עימם. הוא הציב תמרורי אזהרה ברורים ומוגדרים, לפיהם ניתן לצלוח את האוקיינוס הגואש סביב.

הרב חנוך חן גלזמן, מרצה ויועץ נודע בתחום הזוגיות, דיבר על הנושא החשוב של קדושת הבית היהודי. כאשר נוהגים כפי שצריך, מהוה הבית מקום של השראת השכינה, לתפארת עם ישראל.

את היום הנפלא חתם הרב שמעון טמסטית, ראש ישיבת אביר יעקב בנהריה, בדברו  על כבוד תלמידי חכמים, ועל המעלה הגדולה הכרוכה בכך.

המשתתפים שגדשו את בית הכנסת, יצאו עמוסים וגדושים בסיומו של יום, והאושר-עושר התורני ניכר היטב על פניהם. בשעות של יום אחד הספיקו לקלוט כה הרבה, מטען ערכי הממלא את הלב והדעת באוצרות חיים.

עוד מיזם של 'זיו התורה', בזכותם של המשתתפים החשובים, ובהשתדלותו הנמרצת והמבורכת של מורנו הרב פרץ שליט"א, ובסיועם הפעיל של כל המארגנים והאחראיים. כולם כולם יבואו על הברכה.

כתבות נוספות:

סדנת שיעורים של הרב אבנר קוואס בזיו התורה

תוכניה ערב שבועות תשע"ו

תוכניה למדרשת שבילי שושנים חודש כסלו תשע"ו

ח' טבת תשע"ה- שיעור של הרה"ג אייל עמרמי בזיו התורה

שיעורים המתקיימים בחודש חשוון תשע"ה במדרשת שבילי השושנים

מדרשת שבילי השושנים- תוכניה לחודש אלול תשעד

מדרשת שבילי השושנים- תוכניה חודש תמוז ע"ד

ביחד, בלב אחד!

סגור לתגובות.