דינר תש"ע – שלא יכבה נרו לעולם ועד

כשברקע מתנגנות מילים אלו הודלקו שלושה עשר הלפידים שמסמלים את שלוש עשרה מוסדות של הפצת אור היהדות בעיר האדומה "חיפה" – למעלה מאלף כרטיסי כניסה נמכרו לאירוע –  מי שלא חווה לא יבין לעולם.

מאת: אברהם הלוי

בערב שמח ומרגש מחד ובדמעות חונקות מאידך נערך מעמד "דינר הבר מצווה" למוסדות "שבילי אור" בראשות הרב פרץ מאיר שליט"א. D
המעמד המיוחד התקיים ביום שלישי כ"ג אדר תש"ע באולמי ד'אור במפרץ חיפה בהשתתפות רבני העיר, קהילת זיו התורה, וקהל רב מכל גווני הקשת שהגיע לחזק ולעודד את הרב פרץ ואת פועלו הגדול.
על אף שבשנה זו נמכרו כרטיסי הכניסה מראש הופתעו המארגנים מכמות האנשים האדירה שרכשה כרטיסים, ביום האחרון שלפני האירוע נאלצו להגדיל את הזמנת המנות במאות נוספות שלא נצפו מראש.
שערי האולם נפתחו לקהל בשעה 19:00 כשהקהל הרב עובר דרך מסופי המחשוב שקלטו במהירות וביעילות את הקהל הרב, מארחים מסבירי פנים קיבלו את פני הנוכחים והסדירו מיידית כל בעיה טרם היווצרותה.
ברחבי גינת האולם נערכה קבלת פנים כיד המלך כשהקהל נחשף למוסדות שבילי אור באמצעות מסכים ייעודיים שהציגו כל מוסד ומוסד.
לקראת השעה 21:00 בערב נפתחו שערי האולם עצמו והקהל הרב תפס את מקומו, גם כאן ניכרה סייעתא דשמיא על כל צעד ושעל כשכל האורחים הרבים מצאו את מקומו אף אלו שרכשו כרטיס ביום האחרון.
המעמד עצמו התחיל עם כניסתו של הרב פרץ מאיר לאולם כשכל הקהל קם לכבודו על רגליו, לאחמ"כ התקיימו סיומי מסכת על ידי משתתפי השיעורים לומדי שיעור דף היומי חברי קהילת זיו התורה, המסיימים זכו כל אחד לקבל בקבוק יין מתנת הרב פרץ מאיר, עם סיום המסכת פרצו כל הקהל בשירה וריקודים סוחפים, השמחה הגדולה התמשכה במשך כחצי שעה כשמעגלי הרוקדים משתלבים זה לצד זה, חסידים ליטאיים, בני עדות מזרח לצד אשכנזים, דתיים וחילונים, כולם ביחד באחדות מופלאה רוקדים לכבודה של תורה.
בהמשך הערב  הוקרנה מצגת איכותית ובה סקירה תמציתית על המוסדות, לאחמ"כ במעמד מרגש ורווי דמעות נכנסו שלוש עשר ילדי בית ספר "ביחד" עם סמלי המוסדות עליהם וכשלפידים בידיהם, כשברקע מתנגנות להם המילים "כי בשם קודשך ..  שלא יכבה נרו לעולם ועד" הדליק הר ב פרץ מאיר את הלפידים כשלאחמ"כ שאל אחד הילדים את הרב בתום ילדותי "הרב, מי ימשיך להחזיק את הלפיד ? להיכן נמשיך לאחר סיום בית הספר…. ?
בנאום מרגש וחוצב להבות אש ביקש הרב פרץ מכל הנוכחים להושיט כתף בהחזקת המוסדות, כשהוא מדגיש את עניין מסירות הנפש הנדרשת  מכל יהודי ויהודי, אף אלו שכבר חשבו בליבם איזה סכום הם מתכוונים לתת התבקשו לפתוח את ליבם ואת כיסם ולתת מעבר ליכולתם להצלת ילדיו המיוחדים של הקב"ה.
לאחמ"כ התנהל מסע ההתרמה כשכאן מביע הקהל את רגשותיו האהבה שבלבו למוסדות הקדושים, התורמים הרבים הרימו את נדבתם קודש תוך גילויים מדהימים של מסירות נפש והצטמצמות על חשבון חייהם האישיים.
האירוע הסתיים בשעת לילה מאוחרת מתוך ריקודי שמחה של מצווה ומתוך אחדות הלבבות, כשטעמו הטוב ייזכר עוד זמן רב בלבות הנוכחים.

כתבות נוספות:

סדנת שיעורים של הרב אבנר קוואס בזיו התורה

תוכניה ערב שבועות תשע"ו

תוכניה למדרשת שבילי שושנים חודש כסלו תשע"ו

ח' טבת תשע"ה- שיעור של הרה"ג אייל עמרמי בזיו התורה

שיעורים המתקיימים בחודש חשוון תשע"ה במדרשת שבילי השושנים

מדרשת שבילי השושנים- תוכניה לחודש אלול תשעד

מדרשת שבילי השושנים- תוכניה חודש תמוז ע"ד

ביחד, בלב אחד!

סגור לתגובות.