להאיר מתוך חשכה – סיום מסכת

siyum בימי בין המצרים, עת עסוקים בני ישראל באבל הכבד על חורבן בית המקדש, עמל הלב היהודי לשמח את הקב"ה המתאבל עם בניו ממכון שבתו השמים. זו הסיבה שגדולים וטובים השתדלו לערוך סיומי מסכת דווקא בעיצומם של הימים הללו. ואכן, גם ישיבת רינת אהרון זכתה השנה לסיום מסכת, פרי יגיעתו של אחד מחשובי התלמידים אשר זכה לקצור ברינה עמל של חודשים ארוכים, בהם למד – יחד עם אברך מטובי הלומדים – את מסכת ראש השנה, בשקידה ובמאמץ, בהצלחה ובחדוות התורה.

סעודת המצוה שנערכה בבית האברך בכבוד ובהדר, העידה על אהבת התורה של מארגניה. אמת מה נהדר היה לראות את המסיימים מלאי רגש קדושה, בסיימם את שורותיה האחרונות של המסכת ובאמירת תפילת ההודיה והבקשה הנאמרת בסיום מסכת, בבחינת "אשריכם תלמידי חכמים שדברי תורה חביבים עליכם ביותר". היה זה יום של חג עבור המסיימים, שזכו להגיע ליום גדול זה, וגם עבור החברים ששמחו עימם.

במהלך סעודת מצוה בראשות ראש הישיבה והמשגיח, ובהשתתפות רבני הישיבה ובני המשפחות, נאמרו דברי תורה על ידי המשגיח, שיחד עם המסיימים היה אף הוא מרוגש ביותר. הוא הרעיף דברי שבח על ראשי המסיימים, ובירך את כל המשתתפים מעומק לב. לאחריו נשאו דברים רבני הישיבה, וכמובן גם המסיימים עצמם. הדובדבן שבקצפת היה דבריו המרגשים של מורנו הרב פרץ מאיר שליט"א ששהה באותם ימים בחו"ל בשליחות המוסדות. בשיחתו שמסר דרך הטלפון, הפליג אודות חשיבות הסיום בימים אלו. "זוהי קרן אור של הקב"ה באפילת הגלות" אמר, "ולוואי בזכות זה נזכה מהרה לגאולה השלמה בביאת גואל צדק במהרה בימינו אמן".

כתבות נוספות:

סדנת שיעורים של הרב אבנר קוואס בזיו התורה

תוכניה ערב שבועות תשע"ו

תוכניה למדרשת שבילי שושנים חודש כסלו תשע"ו

ח' טבת תשע"ה- שיעור של הרה"ג אייל עמרמי בזיו התורה

שיעורים המתקיימים בחודש חשוון תשע"ה במדרשת שבילי השושנים

מדרשת שבילי השושנים- תוכניה לחודש אלול תשעד

מדרשת שבילי השושנים- תוכניה חודש תמוז ע"ד

ביחד, בלב אחד!

סגור לתגובות.